Karjalaiset ovat kotoutumisen kokemusasiantuntijoita

09.08.2024 13:03

Karjalan Liitto on mukana Maaseutuparlamentissa Nurmeksessa 26.-28.9. Maaseutuparlamentin tavoitteena on etsiä ratkaisuja kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi, pitää huolta siitä, että eri alueiden ja väestöryhmien tarpeet huomioidaan mahdollisimman tasavertaisesti päätöksenteossa ja tehdä näkyväksi paikallisesti kehitettyjä ratkaisuja valtakunnallisiin haasteisiin.

Karjalan Liiton liittovaltuuston puheenjohtaja Pertti Hakanen ja liittohallituksen varapuheenjohtaja Outi Örn tuovat esille Maaseutuparlamentin verkkosivuilla julkaisemassaan blogikirjoituksessa evakkojen kokemusasiantuntijuutta uusille paikkakunnille kotoutumisessa. Siirtoväestä oli asuntoviljelystilaan oikeutettuja maanviljelijöitä noin 35 prosenttia. Kaikkiaan Karjalan työikäisestä väestöstä elantonsa sai maa- ja metsätaloudesta 56 prosenttia.

Klikkaa linkistä ja lue blogi:

Lisätietoja Maaseutuparlamentista >>