Suunnistusjuhlaa Karjalan Liiton kisoissa

22.08.2024 08:06

Karjalan Liiton suunnistusmestaruuskilpailut suunnistettiin Hämeenlinnan Hauholla 18.8. sunnuntaina kauniissa aurinkoisessa säässä. Hauhon Karjalaiset järjestivät yhteistyössä suunnistusseura Hauhon Sisun kanssa hyvät ja mukavat kilpailut. Ratamestari Ari Hiiri oli laatinut sopivan haastavat radat suunnistettaviksi. Kilpailumaasto oli rehevää, vaihtelevaa hämäläistä talousmetsää aukkoineen ja tiheikköineen.

Mestaruuksia tavoitteli reilut 40 suunnistajaa eri ikäsarjoissa. Nuorin oli H12-sarjassa suunnistanut Aarre Kopra Valkjärven Koprien sukuseurasta. Vanhimmat olivat H90-sarjassa suunnistaneet ikinuoret Eero Liski Salon Karjalaisista ja Johannes Ijas Vpl. Pyhäjärvi-seurasta.

Seuroista mitalisijoja suunnisti eniten Kankaanpään Karjalaseura. Seura otti viisi mitalisijaa.

– Vuoden päästä Karjalan Liiton suunnistusmestaruudet ratkotaan Nousiaisissa Nousiaisten Karjalaseuran isännöimänä. Ajankohta ei vielä ole tiedossa, mutta laitetaan paikka muistiin ja lähdetään joukolla suunnistamaan, kannustavat Osmo Suominen sekä Päivi Paija.

Teksti: Jari Vaara

Jaakko Hannukainen suunnisti kultaa ja vauhti oli sen mukaista. Kuva: Jari Vaara.

Tyytyväiset kankaanpääläiset mitalistit kilvoittelun jälkeen. Kuva: Jari Vaara.

Karjalan Liiton suunnistusmestarit vuonna 2024/H90: H90-sarjan mitalistit Eero Liski ja Johannes Ijas. Kuva: Esa Mäkinen.

Suunnistusmestaruuskilpailuiden tuloksiin >>