Talo nro 15 Kujala

Kuvassa vasemmalla isä Mikko Aleksanterinpoika Nurmi (s. 1876) sylissään poika Sulo?, keskellä Anni-tytär ja oikealla Anna-äiti ja sylissä Kauko-poika?. Mikko Nurmen ensimmäinen aviopuoliso oli Anna os. Sipiläinen ja heillä olivat ala-ikäiset lapset Anni (s. 1904), Sulo (24.5.1911?) ja Kauko (s. 14.8.1913, kaatui Sommeella 21.2.1940). Kaksi Mikon ja Annan lapsista menehtyi jo pienenä. Annan kuoltua lasten ollessa pieniä Mikko avioitui uudelleen Anna Kuuluvaisen (s. 1880) kanssa ja heille syntyivät yhteiset lapset Erkki (s. 1918) ja Oiva (s. 1921). Annalla ent. Kuuluvainen os. Vättö oli tyttäret Maiju ja Lydia aiemmasta avioliitosta. Kujala, noin v. 1915, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Anna Eliaksentytär Nurmi ent. Kuuluvainen os. Vättö s. 24.11.1880, k. 1954 tyttäriensä kanssa. Tytär takana seisomassa Maria Sofia Ukkonen os. Kuuluvainen s. 21.9.1904, k. 1986 ja edessä Lydia Sofia Vahvelainen os. Kuuluvainen s. 26.9.1909, k. 11.8.1967. Annalla oli ensimmäisestä aioliitosta tytöt Maiju ja Lydia. Hän muutti tyttöjen kanssa Lapvedeltä Viipuriin Annan jäätyä leskeksi. Annan ensimmäinen aviomies Antti Kuuluvainen (s. 1879) menehtyi keuhkotautiin vuonna 1914 ja hän oli kotoisin Hiivaniemestä. Anna mentäessä uusiin naimisiin Mikko Nurmen kanssa, Mikosta tuli Lydian ja Maijun isäpuoli. Kirkonkylä, Kujala, (Sirkka Törmä).

Talo nro 15 Kujala

Nurmin talon pihassa (Kujala15) Vasemmalta Kauko Nurmi, Ensio Sipiläinen Ollamäeltä, Tauno Vahvelainen (18), Erkki Nurmi, Toimi Vahvelainen (20) ja Sulo Nurmi. Kuvan takana luki ""Sipilän prinssit"". Kirkonkylä, Kujala, n. 1935-1938, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Kotitalonsa pihassa veljekset vasemmalta Kauko Nurmi, Sulo Nurmi ja oikealla Erkki Nurmi. Kirkonkylä, Kujala, n. 1935-1938, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Erkki Nurmi (s.19.5.1918 Vahvialassa). Kirkonkylä, Kujala, n. 1935-1938, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Kuvassa Erkki Nurmi Vahvialan sankarihaudalla 1940. Kuvassa näkyy Erkin veljen Kaukon hauta. Kauko kaatui 21.2.1940 Sommeella. Kirkonkylä, Kujala, 1940, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Kuvassa Erkki Nurmi Vahvialan sankarihaudalla 1940 veljensä Kaukon haudalla. Kauko kaatui 21.2.1940 Sommeella. Kirkonkylä, Kujala, 1940, (Erkki Nurmi).

Talo nro 15 Kujala

Valokuva on otettu 1942 Nurmissa Nurmin kumitehtaalla jossa Emil Vahvelainen ja Erkki Nurmi työskentelivät. Emil teki mm. kengän kumikorkoja. Emil on kuvassa oikean puoleisin ja naapurin poika Erkki Nurmi on viides poika oikealta keskellä. Emil ja Erkki kävivät töissä Nurmin kumitehtaalla ja joulun alla kumitehtaalla järjestettiin työntekijöiden lapsille joulujuhla, jossa oli ohjelmaa ja joulupukki kävi. Joulupukki antoi pussit, jossa oli karkki ja omena. Emilin tyttäret Sirkka ja Eila olivat tällöin jo kouluikäisiä ja matkan joulujuhlaan tehtiin Sipilästä hevoskyydillä. Kertomus on tallennettu Eilan haastattelusta. Kirkonkylä, Männikkö, 1942 (Eija Jykylä).

Talo nro 15 Kujala

Valokuva on otettu 1942 Nurmissa Nurmin kumitehtaalla jossa Emil Vahvelainen Männikön talosta ( 9) ja Erkki Nurmi työskenteli. Emil teki mm. kengän kumikorkoja. Emil on kuvassa 2. vasemmalta ja naapurin poika Erkki Nurmi Kujalan talosta (15) on 4. poika vasemmalta. Ensio Sipiläinen on 5. vasemmalta.. Kirkonkylä, Männikkö, 1942 (Sirkka Törmä).

Talo nro 15 Kujala

Arvo Seppä, Erkki Nurmi ja Tauno Vahvelainen Vilppilästä. Kirkonkylä. (Erkki Nurmi).