Nurmin koulun III ja IV luokan oppilaat

Nurmin koulun III ja IV luokan oppilaat U. Käki, E. Nurmi, A. Koskelainen, E. Makner, L. Piekainen, T. Vesterinen, E. Tyni, T. Marttinen, H. Nurmi, K. Nurmi, H. Hiiva, V. Venäläinen, T. Typpö, J. Tukiainen, A. Tommiska, tuntematon, A. Turkkila ja J. Starast sekä opettaja H. Pirinen. Nurmin koulu 1919. (Antti Koskelainen)

Luokkaretki Helsinkiin 1936

Lahja kertoi tarinaa siitä miten hän kävi ensimmäisen kerran Helsingissä. Joku luokka oli lähdössä luokkaretkelle ja yksi lähtijä puuttui tai oli sairastunut. Opettaja pyysi Lahjan mukaan, matkalle, lainattiin takki asemalta. Kansallismuseossa ainakin kävivät. Rahaa oli 1:75 mukana. Lahja Järvenpää eturivissä vasemmalla, opettajan vieressä

Uimakoulu Järvenpoäässä 12.7.36

Lahja kuvassa oikeassa reunassa keskirivillä

Nurmin koulun oppilaat 4 km hiihdon jälkeen.

Nurmin koulun oppilaat 4 km hiihdon jälkeen. Voittaja oli Olga Sipiläinen. (Raija Antila, Ilkka Moisio ja Mauri Mäkitaipale)

Häsälän koulun luokkakuva v.1937

Hiilikannan lapset kävivät Häsälän koulussa, kun muiden talojen lapset olivat Nurmin koulussa. Kuvassa takapulpetissa oikealla Helvi Ahvonen (os. Puusteli), opettaja Hyvönen. (Helvi Ahvonen)

Koulukuva