Sortavalan Pitäjäseuran 70-vuotiskesäjuhla 10.8.2024

Sortavalan Pitäjäseura ry

Etusivulle

Sortavalan Pitäjäseuran 70-vuotiskesäjuhla 10.8.2024

Sortavalan Pitäjäseura perustettiin vuonna 1954 ja pitäjäseuran 70-vuotisjuhlavuotta juhlistettiin Jyväskylän kristillisellä opistolla lauantaina 10.8.2024.

Juhlaan osallistui noin 150 henkilöä eri puolilta Suomea. Ohjelmassa oli perinteisesti ensin kunniakäynti Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä, jonka jälkeen alkoi varsinainen juhla. Tarkempi ohjelma löytyy erikseen alta sisältäen seuran lyhyen historiikin. Juhlaohjelmaa täydensi mainiosti seuramme jäsenen Erkki Lambergin valokuvanäyttely ”Matka Karjalaan”, jossa oli monelle tuttuja maisemia.

Alla linkkejä kesäjuhlan materiaaliin:

• Kesäjuhlan käsiohjelma ja historiikki  aukeaa uudella välilehdellä tai ikkunassa.
  • Erkki Fredriksonin puhe aukeaa uudella välilehdellä tai ikkunassa.
  • Keskisuomalaisen artikkeli osoitteessa https://www.ksml.fi/paikalliset/7346134 (kopioi osoite ja liitä uudelle välilehdelle, huom: artikkeli on vain ksml-tilaajien luettavissa).

Kesäjuhlan kuvat alla aukeavat suurempina klikkaamalla kuvaa. Seuraavaan kuvaan pääsee oikean reunan nuolesta.

Kunniakäynti Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkillä. Timo Roiha puhuu, airueina Hannu Pesu ja Raakel Pirkola. Kuva Pekka E.O. Tikkanen

Kuvaaja Pekka E.O. Tikkanen

Juhlavieraita opiston sisääntuloaulassa.

Salin täydeltä juhlayleisöä.