Linkit - Ruskeala-tietoa, Karjala-aiheet, muut linkit

Ruskeala-tietoa verkossa - linkkejä

Karjala-aiheita verkossa - linkkejä

• Karjala-aiheiset sivustot verkossa - Karjalan Liiton linkkilistan on koonnut Jussi Lahtinen 2022. Tutustu koosteeseen tästä.
  • Pitäjäesittelyt Karjalatalolla Helsingissä videoidaan. Linkit tallenteisiin löydät täältä
  • Sortavalasta on netissä monenlaista kivaa: Sortavalan kaupungin pienoismallista kuvat nimettyine rakennuksineen löytyy tästä >>linkistä, Sortavala.fi-sivustolla on myös kuvia Sortavalasta https://www.sortavala.fi/kuva-albumi/, kiva linkkisivusto https://www.sortavala.fi/tietolahteita/nettilinkit/ ja tietoa vaikkapa Sortavala-Säätiön apurahojen hakemisesta. Sortavalan klikkailtava kartta on sivulla http://heninen.net/sortavala/karta/suomeksi.htm
  • Viipuri: Lappeenrannan museo on julkaissut hakupalvelu Finnassa valokuvia Wiipuri-museon kokoelmastaan. Kuvien kautta katsoja pääsee tutustumaan Viipurin kaupunkiin ja kaupungin ihmisiin 1900-luvun alusta 1930-luvulle sekä myös sotien aikaiseen pommitettuun kaupunkiin. Kaupunkimaisemia ja elämää ovat kuvanneet tunnetut nimet, kuten Helios Oy, mutta myös paikalliset henkilöt, kuten harrastajavalokuvaaja Mauno Oksala sekä Viipurin suojeluskuntapiirissä 1930-luvun alussa toiminut Hugo Turunen. Julkaistusta aineistosta löytyy itsenäistyneen Suomen ajan kaupunkimaisemia muun muassa Linnoituksesta ja muista kaupunginosista sekä Eteläsatamasta. Kuvien aiheina on kaupunkinäkymien lisäksi niin urheiluseuroja, kulttuuritapahtumia kuin viipurilaisten tavallista eloa kaupungissaan. Suoja-säätiön rahoittamassa hankkeessaa (heinä-syyskuu 2019) tuotettu materiaali löytyy täältä: https://tinyurl.com/Viipuri-hanke-2019

Kumppaniyhteisöjen tapahtumat

Karjalan Liiton pitäjäseurojen sivuille löydät tämän linkin kautta, ja Karjalan Liiton muiden jäsenyhteisöjen sivuille pääset tätä kautta.

Suomi 100 vuotta 2018

Päivitykset Anu Kekki