Kannatustuotteet

Voit tukea toimintaamme ostamalla kannatustuotteitamme. Myymme tuotteita tilaisuuksissamme, kokouksissa ja myyjäisissä. Voit kysyä lisätietoja ja kotiintoimitusta sähköpostitse osoitteesta jasen.pkuusikirkko@gmail.com.

• Vuoden 2025 seinäkalenteri Uusikirkko-aiheisista kuvista

Yhdistyksemme täyttää 50 vuotta vuonna 2025. Sitä juhlistamaan kokosimme Uusikirkko-aiheisia kuvia seinäkalenteriin. Seinäkalenterin hinta on 15 €.

• Putkihuivi puumerkeistä

Uudeltakirkolta puumerkkejä ovat keränneet Herman Hietanen ja Kalle Inkinen. Herman kirjoittaa keräämistään merkeistä Muistojen Uusikirkko -lehdessä:”Täs o muutamii puumerkkilöi mitkä ovat aikoinaa kuuluneet Uuvekirko pitäjä Metsäkyläs asunehille talolisile mitä hyö käyttiit mm. silmumerrois.” Merkkejä ovat käyttäneet Kustaa Heinikainen Kustaa Villenpoika Heinikainen s. 1860; Juhana Susi, jota kutsuttiin Kaare-Juhanaksi, luultavasti on Juhana Gabrielinpoika Susi s. 1857; Ville Vesterinen on luultavasti Ville Martinpoika Vesterinen s. 1880. Herman Pöyhösestä ei pysty sanomaan, kuka monista samannimisistä on kyseessä.

Näistä vanhoista puumerkeistä tehty logo on painettu putkihuiviin, jossa on heijastinraita. Putkihuivin hinta on 7,50 €.

• Korusarja vaakunasta

Uudenkirkon pitäjän vaakunan alareunaa koristaa verkonkudontakäpy, joka kertoo itämerensuomalaisten kansojen ja erityisesti uusikirkkolaisten kalastuksesta ammattina sekä harrastuksena. Muinoin verkot kudottiin käsin. Verkon kudonnassa, paikkaamisessa ja pauloittamisessa käytettiin puista litteää neulaa, jota kutsuttiin verkonkudontakävyksi.

Tilaa koru valmistujaislahjaksi, ylioppilaalle, ammattiin valmistuvalle, äidille, tyttärelle, tyttöystävälle, poikaystävälle, lapsenlapselle jne.

Hopeinen korvakoru tai riipus, yhdistyksen jäsenille 50 €, muille 60 €
Hopeinen kullattu korvakoru tai riipus, yhdistyksen jäsenille 50 €, muille 60 €

Kuvat: Ilkka Nikunen, 2022.

Verkonkudontakäpy muotoutui kauniiksi koruksi muistuttamaan meitä omista juuristamme myös tulevaisuudessa. Korusarjan on suunnitellut ja valmistanut korutaiteilija Melitina Balabin. Korujen valmistaja vaihtui syksyllä 2021 ja uniikit korut syntyvät käsityönä Lappeenrannassa Kimmo Kiljusen työhuoneella. Samalla korulinjaa uudistettiin niin, että kaikki korut ovat hopeaa joko sellaisenaan tai kullattuna.

Myymme myös koruja tilaisuuksissamme, muuten korut ovat tilaustuotteita, toimitusaika on muutamia viikkoja. Korukävyn korkeus 3 cm, korvisten lenkki on hopeaa samoin riipusten ketjut. Jos haluat toimituksen postitse, hintaan lisätään postituskulut, jotka ovat tyypillisesti 5-10 euroa. Tilaukset ja lisätietoa sähköpostitse kysymällä osoitteesta jasen.pkuusikirkko@gmail.com.

Maksa tuote Pääkaupunkiseudun uusikirkkolaisten tilille.

FI05 2400 1800 1372 34
Pääkaupunkiseudun uusikirkkolaiset ry
Nordea
Viitenumero 100007.

• Muut tuotteet

Vuosittain ilmestyvää Uusikirkko Kanneljärvi -lehteä, kirjallisuutta Uudestakirkosta, mikrokuituliinoja yms. myymme kuukausittaisissa tapaamisissamme, kokouksissa ja myyjäisissä.