Vammalan Karjalaseura ry

Karjalan Liiton suunnistusmestaruuskilpailut Hauholla 18.8.2024

– menestystä myös Vammalan Karjalaseuralle

Tyytyväiset mitalistit, Tuula ja Oiva Kaasalainen sekä keskellä Johannes Ijas.

Vammalan Karjalaseuran Tuula Kaasalainen voitti D75-sarjan, Oiva Kaasalainen oli toinen H80-sarjassa ja Esa Mäkinen H65-sarjassa neljäntenä. Suunnistajia oli kaikkiaan yli neljäkymmentä, joista nuorimmat H12-sarjassa ja vanhimmat H90-sarjassa, jonka voitti Johannes Ijas Vpl. Pyhäjärvi-Seurasta.

Hauhon Karjalaisten ja Hauhon Sisun yhteistyönä järjestämät Karjalan Liiton suunnistusmestaruuskilpailut oli kaikin puolin onnistunut tapahtuma. Kilpailukeskuksena toimi Hauhon yhtenäiskoulu, jonka lähimaastoon ratamestari Ari Hiiri oli tehnyt eri sarjoihin sopivan tasoiset radat. Tapahtumaa suosivat myös ihanteelliset olosuhteet, aurinkoinen ja poutainen sää, lämpöä juuri sopivasti eikä hyttysistä ja hirvikärpäsistä ollut kiusaa.

Lähtöpaikan peitteistä maastoa.

Maasto oli kilpailukutsussa kuvatun kaltaista tyypillistä hämäläistä talousmetsää, jossa korkeuserot olivat maltilliset. Radat eivät olleet erityisen vaativia, mutta haastettakin oli. Maasto oli paikoitellen tiheää ja peitteistä metsää, varsinkin lähtöalueen tuntumassa. Oikealla reitinvalinnalla, tarkalla kartanluvulla ja polkuja hyödyntäen tiheiköt olisi voinut lähes kokonaan välttää, mutta aina se ei onnistunut ja isojakin virheitä syntyi.

Kilpailukeskuksessa oli mukava ja rento tunnelma. Tuttuja tavattiin, kuulumiset vaihdettiin ja palkintojen jakoa odotellessa Tuula ehti kutoa myös sukkaa.

Lopuksi Päivi Paija kiitti Karjalan Liiton puolesta järjestäjiä hyvin järjestetyistä kilpailuista ja Osmo Suominen ilmoitti vuoden 2025 suunnistusmestaruuskilpailuista, jotka pidetään Nousiaisten Valpperin urheilutalon ympäristössä, tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Kilpailun tulokset Hauhon Sisun sivuilla