Mikkelin Karjalaiset 84-vuotta

Mikkelin Karjalaiset ry  osana Etelä-Savon piiriä elää Suomen Karjalaliiton sateenvarjon alla toiveenaan jäsenkuntansa lisääminen seuraavan polven karjalaisilla.

Vaikka yhdistyksen aktiivit ovat Karjalassa syntyneitä tai heillä on juuret siellä, seuraavasta ikäpolvesta odotetaan uutta verta jatkamaan rikasta perinnettä. Kaikessa toiminnassa on aistittavissa ylpeys omista juuristaan ja yhteyksistä kauniiseen Karjalaan. Korostamme perinteen siirtämisen tärkeyttä nuorille. Karjala-lehden artikkelit vahvistavat uskoamme onnistumisesta.

Mikkelin Karjalaisten 80-vuotisjuhlaa vietettiin kesällä 2020. Puheenjohtaja Heikki Soinien oli kuollut toukokuum alussa. Juhlan järjestelyt oli aloitettu Heikki Soinisen toimesta. Juhlat onnistuivat hyvin hallituksen toimesta. Karjalanpiirakoita leipoi Juhani Arnes ja Annikki Kontiainen, jonka avustajana sain toimia. Juhlavieraita oli peräti noin 100, vaikka korona oli ilmoittanut olemassa olostaan.

Heikki Soinisen muistolle.Oheisessa kuvassa Heikin puoliso Mali Soininen keskellä, hallituksen jäsen Annikki Kontiainen oikealla  ja varapuheenjohtaja Seppo Anttalainen vasemmalla jättävät jäähyäisiä Heikki Soiniselle. Varapuheenjohtajasta Seppo Anttalaisesta tuli Mikkelin Karjalaisten puheenjohtaja vuosiksi 2021-2023.

Marraskuussa 2021 perustettiin Mikkelin Karjalakuoro, jota Johtaa Jari Metsola, Kuoro on esiintynyt Mikkelin Karjalaisten tarinatuokioissa, äitienpäivänä ja joulujuhlassa. Toukokuussa 2023 kuorolla oli ensimmäinen konsertti Seurakuntakeskuksen Ristimäkisalissa. Kuvassa kuoro esiimtyy joulujuhlassa 2023.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.