näkymä Aulangon näkötornista

Syyskaudella kokoontuu maanantaisin 9-12.00 naistenpiiri ja tiistaisin on avoimet ovet klo 12-14, jolloin kahvitarjoilu 4 euron hintaan.  Parillisten viikkojen torstaisin kokoontuu hengellinen piiri. Tervetuloa mukaan toimintaan.

Kesän jälkeen toiminta jatkuu syyskuun alusta alkaen, ensimmäinen avointen ovien päivä on tiistaina 3.9. klo 12. Aloitamme lounaalla 8 euron hintaan. Naistenpiiri maanantaina 2.9. klo 9 valmistelee lounastarjoilua. Tervetuloa!

Kesän 2024 Kesäjuhlat olivat Mikkelissä 15.-16.6.2024.

Hämeenlinnan ja Hauhon Karjalaseurat järjesti yhteisen matkan Mikkeliin. Lauantai aamuna klo 7 lähti bussimme kohti Mikkeliä. Mukaan saatiin 19 iloista karjalalaista. Olimme mukana siis yli 10 000 osallistujan joukossa. Kesäjuhlien teemana oli kierrätä Karjlaa. Ohjelmaa olikin Saimaa Stadiumilla Karjala messuilla ja torilla, lauantaina järjestettiin erilaisia luentoja, seminaari ja paneelikeskustelu, piirakkakahvila , kuorokavalkadi Kalevankaankaan koululla, jne. Lisäksi oli erilaisia hengellisiä tilaisuukia, lauantaina  illalla oli mm. Karjalainen Kirkkokierros, Muistojen ilta, Iltamat ja juhlatanssit sekä Viipurin lauluveikkojen konsertti. Golf- ja kyykkäkisaa, karjalamaratonia unohtamatta, Lapsille oli omaa ohjelmaa. Jokainen sai valita ohjelmansa itse, Tosin bussimme lähti kohti Ristiinassa sijaitsevaa hotelli Heimaria klo 16,  joten nämä  iltariennot jäi meiltä pois. Vietimme iltaa siis keskenämme.

Sunnuntaina klo 9 jätimme aamupalan jälkeen hotellin ja siirryimme Mikkelin tuomiokirkkoon Karjalaisen kansan messuun, "Kuulet sie, kuulet sie Herra" Kirkko oli tietysti ääriään myöten täynnä ja laulut soivat kauniisti.

Kello 12 lähti Juhlakulkue kiertämään kaupungilla ja marssimme jälkeen siirryimme Pääjuhlaan Saimaa Stadiumille. Juhlassa saimme kuulla mm maakunnan ja kaupungin tervehdykset, sekä loistavaa ohjelmaa. Juhlapuhujana oli Suomen pankin pääjohtja Olli Rehn. Musiikista vastasi Juvan Puhallin-orkesteri ja 15- vuotias haitarivirtuoosi Veeti Tarvainen. Tanssiesityksen esitti ihana nuorten tyttöjen tanssiryhmä Mix, ja vierailipa ohjelmasa Kyllikki ja Johanneskin.

Ja meilla kaikilla oli niin mukavaa..

Kotimatkalle lähdimme klo 17. Kiitos kaikille osallistujille ja Ventoniemelle hyvästä kuljettukesesta.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.